Innovatiiviset valinnat uuden verkkokaupan keskiössä
Asiakastarina: Koti Puhtaaksi Oy
Siivousalan edelläkävijä
“Luotettava maksupalvelu lisää asiakkaiden luottamusta ja heidän positiivista kokemustaan, mikä puolestaan voi lisätä konversiota ja asiakasuskollisuutta. Tämä on kaikille yrityksille se ykkösjuttu.” – Reetta Alastalo, Koti Puhtaaksi Oy:n toimitusjohtaja
Uusia ratkaisuja, joita alalla ei ole ennen nähty
Koti Puhtaaksi Oy on vuonna 2011 perustettu siivousalan yritys, joka on kasvanut yhdeksi Suomen johtavaksi yritykseksi omalla toimialallaan. Kasvun on mahdollistanut muun muassa intohimoiset, korkealaatuiset ja luotettavat kotisiivoukset, joita saa jo seitsemällä eri alueella. Reetta Alastalo ryhtyi Koti Puhtaaksi Oy:n toimitusjohtajaksi syksyllä 2023. Alastalon tausta löytyy teknologian alalta, joka on auttanut muun muassa siinä, että Koti Puhtaaksi lähti muuttamaan verkko-ostopolkuaan.
Alastalo on saanut paljon innostusta kokonaisvaltaisesta liiketoiminnan kehityksestä. Koti Puhtaaksi oli jo valmiiksi vastuullinen toimija alallaan ja Alastalo lähti mielellään uudistamaan alaa ja pitämään työntekijöistään entistä parempaa huolta. Alastalolle on suuri kunnia kehittää naisvaltaista alaa. Koti Puhtaaksi omasi paljon sellaisia arvoja, joita Alastalon oli helppo allekirjoittaa. Arvoihin kuuluu mm. vastuullisuus ja innovatiivisuus. Työntekijöille kuuluvat asianmukaiset palkat, hyvät työolot ja muutenkin oikeat raamit työsuhteelle. Tietenkin myös itse siivouksessa käytetään ekologisia tuotteita. Koti Puhtaaksi Oy:lle on tärkeää, että yritys toimii sopimusten mukaisesti ja kaikki tapahtuu oikein arjessa. Innovatiivisuus näkyy uusissa ratkaisuissa, joita alalla ei ole ennen nähty.
Koti Puhtaaksi lanseerasi alalla ensimmäisenä automaattisen kotitalousvähennys-rajapinnan. Tämä näkyy asiakkaan kukkarossa, ja asiakkaat ovat sitä rakastaneet.
Reetta Alastalo
Koti Puhtaaksi Oy
Verkkokaupoissa piilee valtava potentiaali
Verkkokauppa siivousalalla ei ole perinteisin ratkaisu, mutta siitä huolimatta tämä oli Alastalon yksi vaihtoehdoista jo siitä hetkestä, kun hänestä tuli Koti Puhtaaksi Oy:n toimitusjohtaja. Kun perinteiseen toimialaan lisätään nykypäivän elementtejä, kuten verkkokauppa, se on Alastalon mielestä usein toimiva ratkaisu. Myös muita nykypäivän ratkaisuja on toteutettu, kuten mobiiliapplikaatiot asiakkaille, josta he pystyvät helposti varaamaan siivouksia ja ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.
Verkkokauppa on aika selkeä valinta, koska nähdään, että kuluttajien ostokäyttäytyminen siirtyy verkkokauppaan enenevässä määrin. Näen siis valtavan potentiaalin verkkokaupassa tälläkin alalla.
Reetta Alastalo
Koti Puhtaaksi Oy
Visma Pay kumppanina uudessa verkkokaupassa
Koti Puhtaaksi Oy on käyttänyt jo vuosia Visma Payta. Visma Payn käyttäminen alkoi lahjakorttien myymisellä, jolloin asiakas sai haluamallaan summalla lunastaa lahjakortteja. Kuitenkin viime kuukausien aikana Koti Puhtaaksi on alkanut työstämään uutta verkko-ostopolkua asiakkailleen, ja sitten syntyikin ajatus uudesta verkkokaupasta. Muutoksen syynä on asiakkaiden muuttunut ostokäyttäytyminen.
“Halusimme varmistaa, että asiakkaat pystyvät jatkossakin tilaamaan helposti ja vaivattomasti verkossa, jotta asiakkaiden arki olisi mahdollisimman sujuvaa ja helppoa.”
Uudessa verkkokaupassa pystyy ostamaan monia uusia palveluita, ja nopeasti tulikin yrityksessä puheeksi, mikä verkkomaksupalvelu liitetään uuteen verkkokauppaan. Visma Pay astui tällöin kuvioihin.
“Päädyimme Visma Payhin siksi, että Visma Pay on toimintavarma, järkevän hintainen ja aina on ollut apua saatavilla, kun on ollut tarvetta.”
Tämän lisäksi Alastalo kertoi, että kun uusia kehityshankkeita mietittiin, niin Visma Payn osalta ei tullut ikinä “jarrua” esimerkiksi teknisissä toteutuksissa.
Visma Payn pystyy yhdistämään Netvisorin taloushallintoon, ja Koti Puhtaaksi Oy onkin hyödyntänyt integraatiota. Tämä vaikutti myös positiivisesti Visma Payn valintaan.
“Myös raportointi on ollut hyvää ja kattavaa. Tilitykset voi valita, haluaako päivittäin, viikoittain tai kuukausittain, niin voimme vaihdella tätä tarpeidemme mukaan.”
Visma Payn liittäminen verkkokauppaan haluamillamme ominaisuuksilla oli jopa helpoin osuus uusissa kehityshankkeissamme.
Reetta Alastalo
Koti Puhtaaksi Oy
Visma Payn valintaan oli vaivatonta päätyä
Uusi verkkokauppa on kustomoitu, ja taas vanha verkkokauppa oli Wordpress + Woocommerce. Molemmissa integraatiot Visma Payn kanssa oli helppo toteuttaa. Myös toistuvaismaksujen mahdollistaminen oli suuri etuus Visma Payn valinnassa. Koti Puhtaaksi Oy hyödyntää mielellään toistuvaismaksuja helppouden vuoksi.
Ehdoton plussa on maksutapojen monipuolisuus, että asiakkaalla on mahdollisuus valita hänelle sopiva maksutapa. Visma Pay on myös luotettava ja monille asiakkaille jo ennestään tuttu. Maksamisessa ei tällöin synny epäilyksiä ja asiakaskokemus pysyy hyvänä ja turvallisena.
Reetta Alastalo
Koti Puhtaaksi Oy
Tulevaisuutta odotetaan innolla
Muutoksissa ollaan innoissaan jopa työntekijätasolla Koti Puhtaaksi Oy:ssa. Muutoksiin on tehty isot investoinnit, ja kaikki odottavat lopputulosta innolla. Tulevaisuudessa tarkoituksena on laajentaa asiakaskuntaa ja tavoittaa useampia potentiaalisia asiakkaita.
Alastalon vinkit verkkokauppiaille on se, että älä unohda palvelua. Vaikka palvelu tapahtuukin verkossa, niin palvelun tulee olla hyvää ja henkilökohtaista, jotta asiakkaiden tarpeet tulee huomioitua. Myös maksuliikenteen tulee olla turvallista, jotta asiakas palaa uudelleen asiakkaaksi. “Pyrkikää joustaviin prosesseihin, nopeisiin latausaikoihin ja yksinkertaiseen navigaatioon.”
Maksun pitää mennä kuin vettä vaan.
Reetta Alastalo
Koti Puhtaaksi Oy
Haluatko kuulla lisää Visma Payn verkkomaksuista?
Verkkomaksamisen asiantuntijamme auttavat sinua mielellään.